Mijn avontuur deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maartje Pessers - WaarBenJij.nu Mijn avontuur deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maartje Pessers - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur deel 2

Blijf op de hoogte en volg Maartje

30 Oktober 2014 | Vietnam, Hoi An

Hee allemaal, hier weer een teken van leven. We zijn nu al meer dan anderhalve maand onderweg, en de tijd vliegt voorbij. Elke dag weer nieuwe ervaringen en indrukken, de nieuwe mensen die je leert kennen. Al die verschillende manieren van reizen bus taxie vliegtuig boot geweldig en overal ontmoet je mensen met verhalen. Eten wat je niet kent en voor je fatsoen toch even moet proberen. Rare situaties waar je verzeild in raakt, het afdingen voor dat ene t-shirt van € 0,50 en ga zo maar door. Geweldig!

De vorige keer toen ik een verslag schreef waren we onderweg naar Ketambee, een klein plaatsje in het midden van Sumatra. 1 week later : 3 dagen de jungle in geweest een hoop orang-oetangs gezien (echt zo'n gave dieren), toch echt wel zin om weer door te gaan. Op naar Lake Toba, maar eerst Berastagi. Een plaatsje 4 uur van Ketambee met twee vulkanen, een die we hebben beklommen en de ander die dus sinds een paar weken zeer actief is wat betekende dat de hele stad bedekt was met een dikke laag stof! Een heel bijzonder gezicht en zeker niet echt goed voor de gezondheid dus droeg iedereen mondkapjes. Maar na twee nachten in de zandbak snel door naar het zonnigere, toeristische Lake Toba (een kratermeer met een eiland zo groot als Singapore). Een heel relaxt plekje waar we 5 dagen zijn gebleven, daarna zouden we 1 nachtje in de hoofdstad blijven en door vliegen naar Hanoi. Alleen werd Rob de dag voordat we vertrokken erg ziek, na een hele slechte nacht zijn we extra vroeg naar Medan (hoofdstad) gegaan om langs het ziekenhuis te gaan, daar bleek al snel dat hij Dengue fever ofwel knokkelkoorts had, en dat ze hem minimaal 1 nacht ter observatie in het ziekenhuis moesten houden. Nou dat was wel even schrikken zeg. De volgende avond moesten we het land uit en vlogen we via KL naar Hanoi, maar ook dat ging niet zoals gepland, we hadden een tussen stop in KL van 8 uur en waren inslaap gevallen en waren even vergeten dat er een uur tijdsverschil was, de vlucht was om 06:30 en we werden dus om 05:50 wakker! HELP!We mochten onze backpack niet meer inleveren maar konden hem mee nemen en nog proberen het vliegtuig te halen. We hebben nog nooit zo hard gerend op 10 min hadden we het gehaald de gate was al leeg en ze hadden we deur van het vliegtuig al bijna dicht gedaan pff dat was ffe stressen zeg, owja met ook nog eens een dood zieke Rob was het allemaal niet echt een pretje dus toen we eindelijk in het hotel in Hanoi Vietnam stonden waren we echt heel blij. Rob heeft 4 dagen op bed gelegen en ik heb een beetje de stad verkend.

Na dat Rob weer een beetje beter was zijn we naar het o zo bekende mooi en mega toeristische Ha Long Bay geweest, super mooi allemaal rotsen die uit zee steken, maar na 3dagen ook weer snel weg. We hebben een bus ticket van noord naar zuid Vietnam waar je op en af kunt stappen. Onze eerste reis ging naar Phong-Na national park, 10 uur lang in een de luxe slaap bus met Wifi en al. Waar ik nu trouwens ook in zit terwijl ik dit verhaal schrijf. Het park was heel mooi, we zijn naar de grootste grot ter wereld geweest (55km lang) en hebben het park verkend met een scooter. Na drie dagen weer door om een nachtje in Hue door te brengen. We waren om 5am vertrokken vanuit het park en kwamen in de ochtend aan, we waren best wel moe en hadden behoefte aan een goede koffie en terwijl we dat zeiden liepen we langs een super chic hotel echt chic, wij dachten hier hebben ze wel goede koffie. Nou en dat hebben we geweten hoor, we werden naar het dak terras op de 22 verdieping gestuurd om vervolgens het duurste, kleinste en smerigste kopje koffie ooit te drinken, €10 armer, liepen we het hotel weer uit, ja soms hebben we echt goeie ideeën. De volgende dag gingen we dan eindelijk naar Hoi An, en daar zijn we tot op de dag van vandaag gebleven. Wat een geweldig stadje! Heel klein sfeervol, lieve mensen, lekker eten en echt overal tailor shops en leader winkels. We hebben wat af geshopt zeg. Eergisteren tijdens het avond eten raakte we in contact met lokale boeren van een dorpje verderop die echt nauwelijks Engels konden echt heel grappig . Ze nodigde ons uit voor koffie en na een uur kwamen we er achter dat we de volgende dag uit waren genodigd om een kijkje te komen nemen op de groente farm, we vonden het wel grappig dus wij gister na een middag op het strand op zoek naar het dorpje, dat hadden we wel snel gevonden alleen waren we het aders kwijt, na een uur vonden we ze. Het was echt een hele gezellige grappige avond, we kregen een rondleiding over het land en daarna gingen we met ik denk wel 17 mensen allemaal familie en vrienden loempia's maken en eten, echt zo lekker! Iedereen was super vriendelijk er was maar een vrouwtje die Engels sprak de rest glimlachte en spraken in het Vietnamees over ons. Ja was weer een leuke ervaring.
Nu zitten we in de nacht bus naar Na-Trang waar we zo'n 12 uur over zullen doen, dus ik ga maar eens mijn ogen sluiten en dromen over alle gave dingen die we doen en nog gaan doen!

Dikke kussen en knuffels
Maart

• 02 November 2014 - 16:26

Cynthia:

Mooi en leuk verslag. Gezellig om op deze manier iets van jullie belevenissen mee te maken.

liefs jullie (schoon)moeder