Mijn avontuur deel 1 - Reisverslag uit Takengon, Indonesië van Maartje Pessers - WaarBenJij.nu Mijn avontuur deel 1 - Reisverslag uit Takengon, Indonesië van Maartje Pessers - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur deel 1

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 September 2014 | Indonesië, Takengon

Zo daar is hij dan, mijn aller eerste reisverslag op waarbenjij.nu. We zijn ongeveer anderhalve week onderweg en weet nu al zeker dat ik dit avontuur nooit had willen missen! Na dat maandag avond papa en Noor ons op het vliegveld hadden uitgezwaaid begonnen we aan de lange maar prima vliegreis van 16 uur naar Kuala Lumpur. We verbleven de eerste twee nachten in een luxe hotel om te zorgen dat onze jet lag zo snel mogelijk over ging, bij Rob ging dit iets beter dan bij mij vooral de derde nacht in een echt back packers hostel was echt vreselijk, ik had geen oog dicht gedaan. De volgende dag vlogen we in anderhalf uur naar Banda Aceh, een stad in het noorden van Sumatra, Indonesia. We hadden besloten om niet meteen door te reizen naar Pulau Weh (eiland) maar om een nachtje in Banda Aceh te blijven. In de Lonly Planet stond niets over de stad behalve dat er een nieuw museum was gebouwd ter na gedachtenis van de tsunami in 2004, dus gingen we daar maar eens een kijkje nemen. Nou en dat was voor mij echt een hele beleving! Want om daar te komen moesten we met een becak(een scooter met zijspan die echt overal tussendoor racet) DOOD ENG! En die man op de scooter maar lachen. Het museum op zich was wel interessant alleen alle mensen die daar ook waren vonden ons vele malen interessanter, echt iedereen vroeg of ze met ons op de foto mochten, liepen ons giebelend achterna of maakte stiekem foto's van ons, ik voelde me echt zwaar ongemakkelijk maar vond het toch ook wel grappig. In de hele stad was geen blank persoon te bekennen dus iedereen gaapte ons aan als we over straat liepen. De dag erna namen we de slow Ferry naar Pulau Weh, een toch van twee uur op een over volle Cubanen boot, het was een mooie zonnige dag en toen we bijna bij het eiland waren zwom er een grote groep dolfijnen met ons mee, in paren van twee sprongen ze sierlijk uit het water, deze week op het eiland begon al goed! En daar zaten we dan Iboih Beach, een plek waar je alleen maar van kon dromen! Wit strand, palmbomen, azuur blauwe zee en echt totale rust! Na een klein stukje lopen vonden we het perfecte huisje, helemaal van hout recht boven het water waar je de tropische vissen tussen het koraal kon zien en waar de wilde apen boven je in de bomen hingen, en dat maar voor 60.000 rp, €4,- per dag met zun tweeën. De rest van de week was super, we hebben gesnorkeld, gewonnen, heerlijk gegeten, een dag het eiland verkend met een scooter en ik heb voor het eerst gedoken!! Dat was echt gaaf! Na gisteren echt op het nippertje de Ferry gehaald te hebben terug naar het vaste land, en een nacht in lampuuk, een plekje aan de zee vlak bij Banda Aceh in een super cool hutje in de rotsen, zijn we terwijl ik dit schrijf opweg naar Takengon in een over vol mini busje, om daarna onze weg te vervolgen naar Ketambe waar we een jungle tocht zullen gaan doen. Maar daar zullen we nog wel een paar dagen over doen om daar aan te komen denk ik. Ik geniet echt van alles!, de cultuur, de mensen, het eten, de geuren, het landschap ik vind het geweldig en ben het voorlopig echt nog niet beu!!

Dikke kussen en knuffels
Xxx Maart

  • 26 September 2014 - 15:18

    Lisa:

    Heeeeel veel plezier met z'n 2en! GENIETEN!!

  • 26 September 2014 - 15:26

    Maarten:

    Klinkt helemaal geweldig. Echt vet en herkenbaar :) Enjoy!

  • 26 September 2014 - 19:31

    Cynthia Van Hest:

    super om je verslag te lezen, zo hou je ons een beetje op de hoogte. En nu dan toch dolfijnen gezien. mooi want hier lukte dat maar niet;). Fijn dat je zo geniet.

  • 27 September 2014 - 18:40

    Silvio En Yos:

    Wat geweldig buurmeisje, echt genieten voor ons om jullie te volgen via deze blog!! En ikke, die drie jaar in Indonesië woonde en werkte ( en de taal nog spreek) geniet dubbel!!

    We volgen je alsof je nog op de Theerestraat woont!! Dikke knuf

  • 29 September 2014 - 18:40

    Toine Ackermans:

    Ben jaloers!!!!!!
    Maar alles gaat goed zo te lezen en jullie genieten volop.
    En er zijn pas 2 weken voorbij dus nog 3 maanden, lekkerrrrrr.
    Nog heel veel plezier en we lezen jullie berichten wel.
    Gr Toine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Takengon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2014

Mijn avontuur deel 2

26 September 2014

Mijn avontuur deel 1
Maartje

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 1913

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: